Projekt Jagnięcina Podhalańska w 12 odsłonach to cykl filmików realizowanych w ramach Inicjatywy Jagnięcina Podhalańska, którą Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi rozpoczął w 2020 roku w porozumieniu z Gminą Kościelisko. Projekt ma na celu promocję mięsa jagnięcego jako produktu regionalnego z oznaczeniem geograficznym.

Filmik pt. „Jagnięcina na winie”* to czwarty odcinek z cyklu „Jagnięcina Podhalańska w 12 odsłonach”, na którym gaździny, rdzenne góralki „z krwi i kości” z Anną Nędzą-Kubiniec na czele przyrządzają jagnięcinę na winie … będą komentować, opowiadać i przedstawiać historie i ciekawostki związane z ich regionem!

Cykl jest przypomnieniem specjałów kuchni góralskiej, ale to również pokazanie możliwości wykorzystania mięsa jagnięcego w różnych odsłonach, różnych daniach, o różnych smakach.

Filmiki to pokazanie kultury góralskiej, kultury kulinarnej i dziedzictwa regionu.

Spoty realizowane są w oryginalnych wnętrzach z wystrojem góralskim, z przedmiotami używanymi w życiu codziennym i przy gotowaniu: jak ceramika z barwnymi elementami kwiatowymi, rzeźbione kuchenne narzędzia drewniane.

Całość tworzy niepowtarzalny klimat regionu Podhala, nie wymuszony, prawdziwy i szczery tak jak bohaterki filmików i ich opowieści!

*Przedstawione na filmie czynności mają charakter edukacyjny i przedstawiają elementy kultury regionalnej Podhala, podczas zwyczajowych i odświętnych posiadów oraz zabaw. Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi nie zachęca do nabywania napojów alkoholowych.

Oprac. A.S.